CLASS
C++'da gerçek nesnelerin yaratılması işlemi class ile olur.
Sınıf nesneler, yaratmak için kullanılan yöntemdir. Class ile şu şekilde bildirim yapılır;
class sınıf_adı
{
private:
private veri ve fonksiyonlar;
public:
public veri ve fonksiyonlar;
protected:
protected veri ve fonksiyonlar;
}nesne listesi;
programın diğer bölümleri tarafından erişilebilir hale getirmek söz konusu ise, public anahtar kelimesi mutlaka belirtilmelidir.
Herhangi bir tanım yapılmaz ise, sınıf içinde belirtilen tüm bölgelerin özel bölge olduğu, yani private kabul edildiği varsayılır.
Bu durumda söz konusu bu bölgelerin tümüyle sınıfın üyesi bir fonksiyon tarafından kullanılabileceği anlaşılır.
Bir sınıf nesnesi yoluyla dışarıdan nokta operatörünü kullanarak sınıfın yalnızca public bölümünde bildirilen veri elemanlarına veya fonksiyonlarına erişilebilir.
Private veya protected bölümlerine erişilemez.
#include <iostream>
using namespace std;
const float PI = 3.14159;
class Kure
{
public:
float r;
float x, y, z;
float hacim()
{
return (r*r*r*4*PI / 3);
}
float alan()
{
return (r * r * 4 * PI);
}
}k;
int main()
{
k.r=1.0;
k.x=2.0;
k.y=3.0;
k.z=4.0;
cout << "X = " << k.x
<< ", Y = " << k.y
<< ", Z = " << k.z
<< ", R = " << k.r << "\n"
<< "Alan =" << k.alan() << "\n"
<< "Hacim=" << k.hacim() << "\n";
}
The Best Sports toto Bet on - Sporting100
YanıtlaSilThere are also plenty 바카라 of other ways to bet 토토사이트 online. Some of them include a sportsbook, online 바카라 사이트 casino, and betting site. If you are 출장안마 looking for a way to herzamanindir.com/